ទី ទេពនិមល ជ័យលាភីភាពយន្តខ្លីឆ្នើមប្រចាំឆ្នាំ ២០២១ ពីមហោស្រព CSFF
NEWS 2 years agoកាលពីថ្ងៃពុធ ទី ២៧ តុលា កន្លងទៅថ្មីៗនេះ មហោស្រពភាពយន្តខ្លីចតុមុខ (CSFF) បានប្រកាសបិទការចាក់បញ្ចាំងភាពយន្តខ្លីរបស់ខ្លួនក្នងឆ្នាំនេះក្រោមអធិបតីភាពរបស់ឯកឧត្តម ជា ចាន់បរិបូណ៍ រដ្ឋលេខាធិការក្រសួងព័ត៌មាន ។ ជាលទ្ធផល ជ័យលាភីរឿងខ្លីឆ្នើមប្រចាំឆ្នាំបានទៅលើរឿង «ប៉ាន់ក្រហម» ដែលជាស្នាដៃដឹកនាំផលិតរបស់យុវជនខ្មែរមួយរូបឈ្មោះ ទី ទេពនិមល ដោយទទួលបានទឹកប្រាក់ ៤ លានរៀល ពី «SEA Junction»។
តើផលិតករឆ្នើមរូបនេះជានរណា? មកពីណា? លោក ទី ទេពនិមល ដែលត្រូវបានគេស្គាល់ថាជា David Tito (ដេវីដ ទីតូ) ក្នុងវិស័យឧស្សាហកម្មភាពយន្តនោះ បានប្រឡូកការងារនេះអស់រយៈពេល១ទសវត្សរ៍មកហើយ គិតមកដល់ពេលបច្ចុប្បន្ន ហើយលោកក៏កំពុងបម្រើការងារជាប្រធានគ្រប់គ្រងផ្នែកថតរូបឯករាជ្យមួយរូបផងដែរ។ ទាក់ទិននឹងវិជ្ជាជីវៈនេះ លោកបានបញ្ជាក់ប្រាប់សូវរីនថា «ខ្ញុំក៏កំពុងធ្វើការកែសម្រួលក្រោយថត (post-production) ដោយខ្លួនឯងសម្រាប់គម្រោងការងារឯករាជ្យរបស់ខ្ញុំ ហើយខ្ញុំស្រឡាញ់ការបង្កើតអ្វីដែលមានការច្នៃប្រតិដ្ឋថ្មី និង បំបែកក្បួនទម្លាប់ចាស់ពីមុនមក»។ ងាកពីអតីតកាលបន្តិច លោកបានចាប់ផ្តើមអាជីពនេះដោយបាតដៃទទេ ទាំងមិនយល់ភាសាកុន ឬ ការថតកុនទាល់តែសោះ «ពេលមួយនោះដែលឪពុកខ្ញុំដែលជាអ្នកសារព័ត៌មានម្នាក់បានបត់បង់ជីវិតក្នុងឧបទ្ទវហេតុ ហើយខ្ញុំអស់សង្ឃឹម តែព្យាយាមទប់ស្មារតីឲ្យមូលឡើងវិញ។ បន្ទាប់មក ក្តីសុបិននេះបានផុសក្នុងក្រអៅបេះដូងរបស់ខ្ញុំ ដោយខ្ញុំចង់បន្តក្តីសុបិនឲ្យឪពុកខ្ញុំ តែមិនមែនវិស័យសារព័ត៌មានទេ គឺក្នុងវិស័យភាពយន្តវិញ» ។ លោកបានបន្តថា ពេលនោះ លោកពិតជាជួបការលំបាកខ្លាំងណាស់ ព្រោះលោកគ្មានទីពឹងសម្រាប់ជួយចង្អុលបង្ហាញពីវិស័យនេះទេ និងគ្មានសាលាបង្រៀនកុននៅស្រុកខ្មែរ តែវាមិនបានបញ្ឈប់រូបលោកពីការតាំងចិត្តពីខាងដើមនោះទេ។ ចាប់ពីពេលនោះមក លោកតែងតែព្យាយាមធ្វើស្វ័យសិក្សាតាមអនឡាញនិងស្រាវជ្រាវបន្ថែមពីចំណេះដឹងពាក់ព័ន្ធពីវា ស្របពេលដែលលោកធ្វើការដកពិសោធន៍ថតកុនដោយផ្ទាល់។ ក្រោយមក លោកបានប្រឡូកជាមួយមជ្ឈមណ្ឌលបណ្តុះបណ្តាល ជំនាញ និងទទួលការថតភាពយន្តនៅកម្ពុជា (CFC) តាមរយៈសិក្ខាសាលាបណ្តុះបណ្តាលស្តីពីអ្នកដឹកនាំថតរូប។
ត្រឡប់មកការថតភាពយន្តជ័យលាភីខ្លីរឿង “ប៉ាន់ក្រហម” នេះវិញ យុវផលិតកររូបនេះបានសង្កត់ធ្ងន់ថា វាពិតជាជួបការលំបាកទាំងសម្រាប់រូបលោក និង សម្រាប់ក្រុមការងារទាំងមូល ពីព្រោះវាត្រូវបានធ្វើឡើងក្នុងអំឡុងពេលនៃវិបត្តិកូវីដ១៩ ដែលទីតាំងភាគច្រើនមិនត្រូវបានអនុញ្ញាតឲ្យថត ប៉ុន្តែជាសំណាងល្អ ដែលលោកបានឆ្លងផុតពីឧបសគ្គនេះរួច។ ម្យ៉ាងវិញទៀត កញ្ចប់ថវិកាសម្រាប់ការផលិតក៏ជាបញ្ហាប្រឈមផងដែរ ប៉ុន្តែលោកខិតខំស្វែងរកវិធីប្រើប្រាស់ធនធានរបស់របរដែលមានស្រាប់ដើម្បីកាត់បន្ថយការចំណាយក្នុងពេលថត។ «ពួកយើងថតរឿងខ្លីនេះរហូត២៥ម៉ោង ដោយក្រុមការងារមានគ្នាតែ១៥នាក់។ យើងមិនមានសូម្បីតែពេលសម្រាកធម្មតាសម្រាប់ញ៉ាំអាហារ ហើយដែលយើងត្រូវឆ្លាស់គ្នាទៅញ៉ាំម្នាក់ម្តង ទើបទាន់ចប់ទាន់ពេល» លោកបានរំព្ញក។
ក្រោយទទួលបានចំណាត់ថ្នាក់ជ័យលាភី លោកដែលជាផលិតករបានសម្តែងក្តីរំភើបរីករាយ ហើយថ្លែងអំរគុណចំពោះការលះបង់របស់ក្រុមការងារទាំងអស់គ្នាដែលបានលះបង់គ្រប់បែបយ៉ាងដើម្បីជោគជ័យមួយនេះ ជាពិសេស ក្រុមភាពយន្តឈូករ័ត្ន (Sunflower Film Alliance) និង អង្គការដែលជួយគាំទ្រដល់ការផលិតមួយនេះ « អរគុណដល់ក្រុមការងារចំពោះការងារប្រកបដោយវិជ្ជាជីវៈ ទើបធ្វើឲ្យខ្ញុំអាចបញ្ចេញភាពយន្តខ្លីដ៏ល្អនេះមកបាន ជាពិសេស ទេពកោសល្យដ៏អស្ចារ្យ ដូចជា នី មុន្នីនាថ, កែវ រដ្ឋា, វ៉ាន់ ដារិទ្ធ និង ភារិទ្ធ មកពីល្ខោននិយាយ-ឥសី » ។
ជាចុងក្រោយ សមិទ្ធិកររឿង ប៉ាន់ក្រហម បានបង្ហើបប្រាប់ពីគោលបំណងទៅថ្ងៃអនាគតពាក់ព័ន្ធនឹងវិស័យភាពយន្តថា លោកចង់ពាំនាំភាពយន្តកម្ពុជាយើងទៅកាន់ឆាកអន្តរជាតិ បង្ហាញពួកគេឲ្យស្គាល់ភាពយន្តរបស់យើង និងបង្កើតឱកាសកាន់តែច្រើនសម្រាប់យុវជនជំនាន់ក្រោយដែលមានទឹកចិត្តស្រឡាញ់វិស័យកុន ជាពិសេសនៅពេលដែលការងារផលិតករយើងធ្វើកាន់តែសម្បូរ នោះកាន់តែមានឱកាសដើម្បីស្តារវិស័យភាពយន្តយើងឡើងវិញដែរ។
គួរបញ្ជាក់ថា ក្រៅពីភាពយន្តខ្លីខាងលើ ជ័យលាភីរឿងខ្លីឆ្នើមបន្ទាប់ ប្រចាំឆ្នាំបានទៅលើរឿង «Origami Girl» ទទួលបានទឹកប្រាក់ ២ លានរៀល ពី «Reading Film Club»។ ជ័យលាភីទស្សនិកជនក្នុងស្រុកបានទៅលើរឿង «Dream Catcher» ទទួលបានទឹកប្រាក់ ១.២ លានរៀល ពី «Alien Express»។ ជ័យលាភីទស្សនិកជនអន្តរជាតិបានទៅលើរឿង « Return to Toyama» ទទួលបានទឹកប្រាក់ ២ លានរៀល និង ជ័យលាភីភាពយន្តឯកសារខ្លីពី «អង្គការ WeWorld-GVC» ក្រោមគម្រោង «ជម្រើសដែលមានសុវត្ថិភាព» បានទៅលើរឿង «ការចំណាកស្រុកតាមរយៈមេខ្យល់» ទទួលបានកាមេរ៉ាឌីជីថល ១ឈុត៕
Article by SRINSOKMEAN