ខ្ចៅ ទូច សិល្បការិនីនៅពីក្រោយស្នាដៃគំនូរលើក្របមុខផ្លូវការនៃមហោស្រពភាពយន្ត CIFF 2022
NEWS 2 years agoអ្នកនាង ខ្ចៅ ទូច ជាស្រ្តីវិចិត្រករវ័យកណ្តាលដ៏សកម្មមួយរូបដែលកំពុងកសាងស្នាដៃគំនូរទទួល បានការពេញនិយមគួរសមនៅលើទឹកដីក្រុងបាត់ដំបង-ជង្រុកវប្បធម៌បេតិកភណ្ឌនៃប្រទេសកម្ពុជា។គាត់ត្រូវបានគេទទួលស្គាល់តាមរយៈអត្តសញ្ញាណការងារសិល្បៈបែប «ខៀវនិយម» ដ៏ល្អឯកប្លែកខុសពី ស្នាដៃគំនូររបស់វិចិត្រករក្នុងស្រុកដទៃទៀត។ ពណ៌ខៀវនេះហើយដែលត្រូវបានប្រើជាគោលសម្រាប់គូរ រំលេចចេញជាស្នាដៃគំនូរមួយផ្ទាំងតាំងពីឆ្នាំ២០២០ ក្រោមចំណងជើងថា«Just Born» ដែលមានន័យថា «ទើបនឹងចាប់កំណើត» ហើយត្រូវបានផ្តល់តម្លៃខ្ពស់រហូតត្រូវបានប្រើជាស្នាដៃសិល្បៈលើក្របមុខផ្លូវការ កម្មវិធីមហោស្រពភាពយន្តអន្តរជាតិកម្ពុជាលើកទី១១ (11th Cambodia International Film Festival) ហៅកាត់ថា CIFF 2022 ដែលត្រូវបានប្រារព្ធធ្វើឡើងចាប់ពីថ្ងៃទី២៨ ខែមិថុនា ដល់ថ្ងៃទី០៣ ខែកក្កដា កន្លងទៅនេះ។ស្នាដៃវិចិត្រកម្មមួយនេះត្រូវបានបង្ហោះនៅលើទំព័រហ្វេសប៊ុកផ្លូវការរបស់កម្មវិធីមហោស្រពខាងលើតាំងពីថ្ងៃទី២៦ ខែឧសភា ម្ល៉េះ ដោយប្រកាសថាជាក្របទំព័រផ្លូវការរបស់មហោស្រពអន្តរជាតិកម្ពុជា លើកទី១១ ឲ្យសាធារណជនបានជ្រាបជាព័ត៌មាន។
សូវរីនបានធ្វើទំនាក់ទំនងជាមួយសិល្បការិនី ខ្ចៅ ទូច បច្ចុប្បន្នកំពុងរស់នៅក្នុងក្រុងបាត់ដំបង ហើយបានព័ត៌មានមកថា តាមពិតទៅ គំនូរមួយផ្ទាំងនេះត្រូវ បានគូរសម្រាប់ចូលរួមកម្មវិធីពិព័រណ៍មួយនៅខេត្តសៀមរាប នៅឯទីតាំងវិចិត្រសាល Mirage កាលពីពីរ ឆ្នាំមុន។ ក្រោយមក វាត្រូវបានយកមកដាក់តាំងឯវិចិត្រសាលមួយទៀត នៅក្រុងភ្នំពេញ ឈ្មោះថា 282 Gallery ហើយម្ចាស់ទីតាំងពិព័រណ៍នោះក៏បានយកស្នាដៃរបស់អ្នកនាង ខ្ចៅ ទូច បង្ហាញដល់ក្រុមការងារ CIFF។ ពួកគេក៏សម្រេចជ្រើសរើសយកគំនូរមួយផ្ទាំងនេះដែលប្រកបដោយអត្ថន័យជ្រាលជ្រៅទៅប្រើ សម្រាប់កម្មវិធីប្រចាំឆ្នាំតែម្តង។
តាមប្រសាសន៍របស់ម្ចាស់គំនូរផ្ទាល់ ទស្សនទានដែលគាត់ចង់បង្ហាញដល់ទស្សនិកជនទាំង ឡាយនោះគឺបង្កប់អត្ថន័យទាំងស្រុងថា “ ខ្ញុំមានម្តាយនិងឪពុក។ ម្តាយរបស់ខ្ញុំលំបាកយ៉ាងខ្លាំងពពោះខ្ញុំ អស់រយៈពេល៩ខែ។ រាងកាយរបស់ខ្ញុំបានវិវត្តពីទារកទៅជាស្រ្តីអាយុ៣៨ឆ្នាំ។ ប៉ុន្តែមុនខ្ញុំកើតមក តើខ្ញុំ នៅឯណា? សំណួរដែលខ្ញុំសួរខ្លួនឯងរាល់ថ្ងៃ÷ តើខ្ញុំទៅណា? តើខ្ញុំកំពុងធ្វើអ្វី? ហេតុអ្វីខ្ញុំកើតមក ក្នុង ជីវិតនេះ និងដើម្បីអ្វី?... ពេលខ្ញុំក្រឡេកមើលផ្កានិងដើមឈើ មើលទៅស្អាតណាស់ កាន់តែមើលកាន់តែ ស្អាត មើលទៅមានក្តីសុខណាស់ មើលទៅកាន់តែស្ងប់ស្ងាត់ ពួកគេក្រោកពីព្រលឹម ហើយញញឹម ពួកគេ ញញឹមរហូតដល់ស្លាប់ ពេលស្លាប់ក៏ពួកគេនៅតែញញឹម ពួកគេក្លាយជាដី ពួកគេផ្តល់ជីវិតដល់រុក្ខជាតិ ដទៃអស់មួយជីវិត ពួកគេគ្រាន់តែផ្តល់ ពួកគេមិនត្រូវការអ្វីពីខ្ញុំទេ នេះជាធម្មជាតិ? តើខ្ញុំអាចដូចពួកគេ ទេ? ” ។
ចុះស្នាដៃគំនូរដែលមានអត្ថន័យដូចខាងលើនេះពាក់ព័ន្ធនឹងបរិបទវិស័យភាពយន្តយ៉ាងដូចម្តេច វិញ? អ្នកតំណាងកម្មវិធីបានលើកឡើងថា នៅពេលដែលស្នាដៃរបស់គាត់បានដាក់បង្ហាញទៅមហាជន គំនូរដដែលនេះត្រូវបានមើលឃើញនិងបកប្រែទៅក្នុងអត្ថន័យខុសៗគ្នា។ ការយល់ឃើញទាំងនោះ មិនមានត្រូវឬខុសនោះទេ។ វាជាការផ្សារភ្ជាប់របស់យើងទៅកាន់គំនូរនោះ។ “ដូចជាគំនូរគម្របទំព័រផ្លូវការរបស់កម្មវិធីយើងនាឆ្នាំនេះផ្ទាល់ សម្រាប់ពួកយើងជាអ្នកធ្វើការនៅក្នុងវិស័យភាពយន្តគំនូរនេះ ប្រៀបដូចជាសញ្ញាបង្ហាញការកកើតរស់រានជាថ្មីនៃវិស័យភាពយន្តក៏ដូចជាវិស័យសិល្បៈទាំងមូលបន្ទាប់ពីការងផលប៉ះពាល់ជាច្រើនពីមេរោគចង្រៃកូវីដ១៩អស់រយៈពេលពីរឆ្នាំមកនេះ” ។
ត្រឡប់សំនួរទៅកាន់ម្ចាស់រូបវិញ ហេតុអ្វីបានជានឹកឃើញគូររូបមួយផ្ទាំងនេះ? អ្នកនាងបានឆ្លើយតបថា គាត់ស្រឡាញ់ផ្កានិងធម្មជាតិ។ គាត់បានចំណាយពេលរហូត៣-៤សប្តាហ៍ទៅលើគំនូរមួយផ្ទាំងនេះ ហើយនេះក៏ជាលើកទីមួយសម្រាប់គាត់ដែរដែលបានចូលរួមជាចំណែកមួយនៃកម្មវិធី CIFF ។ “ខ្ញុំមានអារម្មណ៍រីករាយនិងអរគុណចំពោះការផ្តល់ឱកាសនៅពេលដែលទទួលបានសំណើគម្រោងនេះពី CIFF ភ្លាម។ ខ្ញុំចាត់ទុកការចូលរួមការងារជាមួយ CIFF លើកនេះ ជាឱកាសមានសារៈសំខាន់ក្នុងអាជីព របស់ខ្ញុំ ព្រោះគេអាចឃើញនិងស្គាល់ពីគំនូររបស់ខ្ញុំ ” ។ ឆ្លៀតក្នុងឱកាសនេះដែរ អ្នកនាងក៏បានបង្ហាញ ឆន្ទៈចង់ប្រឡូកការងារជាមួយ CIFF នៅឆ្នាំបន្តបន្ទាប់ទៀតដែរប្រសិនបើមានឱកាស៕
Article by SRINSOKMEAN